Welkom op vermagerenbuik.be

Het eerste wat je moet weten over vet is dat niet alle lichaamsvet slecht is. Lichaamsvet is nodig door het lichaam voor een groot aantal vitale functies zoals het regelen van de lichaamstemperatuur of isoleren van uw interne organen en botten. Overtollig vet wordt een probleem als je extreem overgewicht hebt en zeker als het vet rond de taille lijn zit. Het kan op de lange termijn slechte gevolgen voor de gezondheid hebben.
Obesitas kan bijdragen aan problemen met de lever, diabetes en hart-en vaatziekten. Dus in uw zoektocht naar gezonder lichaamsgewicht, moet u in gedachten houden dat u altijd wat vet in je lichaam moet hebben en dat het onmogelijk is om alle vet uit je lichaam te hebben.
Dus niet geobsedeerd raken over super dun zijn of het krijgen van abnormaal gewichtsverlies. Val niet voor de vele ‘snelle buik vet verliezen’ spullen of dieeten die er zijn want er is geen magisch dieet pil of van dieet die dat snel kan realiseren, waardoor je een dunnere taille krijgt. Het hebben of verkrijgen van een platte buik is gaat via goede voeding en lichaamsbeweging en het vermijden van slechte gewoonten.


In termen van voeding is een van de eenvoudigste dingen die je kunt doen om te beginnen met vermageren van de buik is om suikerhoudende voedingsmiddelen en bewerkte voedingsmiddelen, zoals snoep, koek, cola, junk food, chips en gebakken voedsel te vermijden. Deze voedingsmiddelen zijn rijk aan geraffineerde suikers en ze worden snel opgenomen in de bloedstroom en snel opgeslagen vet door het lichaam.
Het regelmatig uitoefenen van een full body workout (armen, schouders, borst, buik, rug en benen) helpt om de taille te verminderen met 10% – 15%. Omdat het niet voor iedereen gemakkelijk is kan men met enkele eenvoudige stappen beginnen als zware gewichtheffen of aërobe oefeningen nog te zwaar lijkt. Beginnen simpel als 15 minuten lopen per dag en dan opbouwen tot meer wandelen, joggen, fietsen, skaten of zwemmen. Het allerbelangrijkste is u consistent bent en maakt het een gewoonte van om actief te blijven. Als je het gevoel hebt dat je er aan toe ben kunt u toegaan tot meer geavanceerde oefeningen.


Ongeacht wat voor dieet of lichaamsbeweging u gaat doen voor het verminderen van uw buikvet, wees ervan bewust dat er geen snelle oplossingen voor deze problemen en er zijn een hoop dieeten en spullen die gewoon niet werken. Sommige mythes die we willen ontkrachten zijn
■ Sit ups en buikspieroefeningen werken aan versterking van uw buikspieren en niet daadwerkelijk aan het verminderen van buikvet. U kunt 1000 sit-ups per dag doen en je zult dan je buikspieren opbouwen maar zonder een goed dieet dat de buik vet weg verbrandt, zie je geen resultaten van uw harde werk.
■ Werken op de sportschool met buikoefeningen machines zullen niet productiever zijn dan het doen van trainingen met je eigen lichaam. Buikoefeningen machine workouts in de sportschool kan helpen meer te richten op specifieke spiergroepen rond de maag, maar vrij veel uit kunt zelf doen door gewoon te doen aan sit-ups en crunches.
■ Pas op voor buikoefeningen spullen of soortgelijke dieeten die gezonden worden op televisie als infomercials. Ze weken gewoon niet om vet te verminderen of het overtollige vet te verbranden rond je buik.
■ Gebruik geen honger dieet of crash diëten. Extreme diëten kunnen u helpen gewicht te verliezen op de korte termijn, maar op de lange termijn zijn ze niet duurzaam. Het is onvermijdelijk dat je lichaam zicht aanpast in extreme diëten en je zal alleen maar eindigen weer te eten en terugkrijgen van het gewicht. Voor degenen die zichzelf dwingen tot extreme diëten en te weinig eten zullen ze anorexia en andere gezondheidsproblemen ontwikkelen. Elk aanpak via een ​​dieet moet in evenwichtig zijn met enige oefening om vet te verbranden.
■ Vetverbranding pillen zijn een andere orde, kijk uit voor hen. Net als bij honger dieet, kunnen ze werken op de korte termijn, maar op de lange termijn zullen hun effecten slijten en in sommige gevallen kunnen ze gevaarlijk zijn voor uw gezondheid.


Als men ouder wordt en de middelbare leefttijd gaat bereiken dan gaat voor de meeste mensen het lichaam en het metabolisme veranderen. Spierverlies verhoogt zich en vetten vervangt ons lichaamsgewicht.
Als we beginnen te merken dat we niet onze jonge lichaam nog meer hebt, omdat we bierbuiken, love handles of ‘reservebanden’ krijgen kunnen ons gevoel van eigenwaarde beginnen af te nemen.
Het is beter om vroeg met een evenwicht dieet en lichaamsbeweging te beginnen, zodat de invloed van de ouderdom niet zo sterk is. Vergeet niet, het verliezen van die buikvet is eigenlijk gewoon een leven style verandering en krijgen een aantal nieuwe gezondheid gewoonten. Namelijk het behouden van een gezond evenwicht tussen voeding / calorie-inname en de calorieën die je verbrandt per dag, vermijden van suikers en fastfood en het doen van wat lichaamsbeweging per dag.


Ik hoop dat dit verhaal je geholpen heeft om te beseffen dat veel van je lichaam vet wordt geproduceerd in je keuken en dat het belangrijk is dat je leert hoe je de juiste manier eet en er recht doen door jezelf.